Zakupy z ludzką twarzą – konkurs

0
724

„Zakupy z ludzką twarzą na Halach Targowych” to okazja do wykazania się dla pasjonatów fotografii.

W konkursie przewidziano różne kategorie. Udział może wziąć każdy – liczy się przede wszystkim pomysł, kompozycja i zgodność z tematem. Celem Konkursu jest kreatywna realizacja tematu za pomocą prac prezentujących architekturę, różnorodność barw oraz postacie i ich emocje. W tym roku uczestnicy mogą nadsyłać prace w trzech kategoriach. Są to: „Twarzą w twarz”, „Detal Architektoniczny” oraz „Teoria Barw”.

Pierwsza z nich skupia się na nurcie fotografii ulicznej z wykorzystaniem charakterystycznego bliskiego planu, który umożliwia przedstawienie emocji. Kadry mogą przedstawiać zarówno kupców jak i klientów Hal Targowych, relacje między nimi czy zastane aktywności ludzkie w tle obiektu. „Twarzą w twarz” to twórcza kategoria, oparta o najnowsze trendy w street photo. Istotny jest pierwszy plan, na którym jest człowiek i jego zastane emocje.

Hale Targowe w Gdyni wzniesiono w latach 1935 – 1938 według projektu duetu architektów Jerzego Müllera oraz Stefana Reychmana. Zabytkowy zespół zabudowy miejskich hal reprezentuje architekturę, której elementy posiadają warte uchwycenia walory: estetyczne, historyczne, a nawet sentymentalne (np. architektura placu targowego/szyldy z czasów transformacji). W tegorocznym konkursie kategoria „Detal Architektoniczny” ma na celu zwrócenie uwagi na fragmenty wyjątkowej konstrukcji tego kompleksu.

Tematem ostatniego Święta Hal Targowych było „Non Stop Kolor”. Kategoria konkursowa „Teoria Barw” przedłuża fascynację tymi odcieniami. Można w niej zgłaszać zdjęcia, które uwypuklają ekspozycję kolorów, pochodnych, gradient kolorystyczny lub nieoczywiste zestawienia barw, nadające kadrowi wyjątkowy nastrój. Mają to być fotografie o charakterze artystycznym, przedstawiające obiekty, przedmioty, miejsca czy osoby, zastane w obrębie Miejskich Hal Targowych w Gdyni.

Zwycięzców wybierze jury, w skład którego wejdą znani fotograficy oraz osoby silnie związane z Gdynią. Dla laureatów konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody.

Prace konkursowe „Zakupów z ludzką twarzą na Halach Targowych w Gdyni” można składać osobiście w biurze projektów Agencji Rozwoju Gdyni lub przesyłać drogą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@arg.gdynia.pl do 3 grudnia 2021 r. Regulamin konkursu oraz karta zgłoszenia znajdują się na stronie: arg.gdynia.pl/do_pobrania.html.

 

Oprac. Martyna Rodzik