Wszystkich mieszkańców zachęcamy do skorzystania z elektronicznej skrzynki podawczej dającej możliwość złożenia dokumentów za pośrednictwem Internetu.
Urząd Miasta Gdyni udostępnia aktualnie ponad 150 usług, w ramach których można składać wnioski elektronicznie, korzystając z platformy Cyfrowego Urzędu. Można to zrobić pod adresem http://nasze.miasto.gdynia.pl/cu/.
Aby skorzystać z tej możliwości, należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego. Profil zaufany jest bezpłatnym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego. Kontakt z poszczególnymi komórkami Urzędu Miasta Gdyni możliwy jest wyłącznie drogą elektroniczną (Cyfrowy Urząd, ePUAP) za pomocą e-maila lub telefonicznie.
Wykaz numerów telefonów i adresów email do komórek Urzędu Miasta Gdyni.
Poniżej szczegółowy wykaz dostępnych usług elektronicznych oraz informacje od Wydziałów.
Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miasta Gdyni czasowo zawiesza nakładanie kar za nieterminowe składanie wniosków dotyczących nabycia, zbycia pojazdów zarejestrowanych na terytorium kraju oraz wniosków o rejestrację pojazdów sprowadzonych z terenu Unii Europejskiej od 13 marca 2020 r. do odwołania. Osobistego stawiennictwa nie wymaga zgłoszenie zbycia oraz nabycia pojazdu; wnioski w powyższych sprawach można załatwić za pośrednictwem poczty lub platformy ePUAP. Sprawy z zakresu rejestracji pojazdów, takie jak:
- wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu,
- wydanie nalepki kontrolnej,
- wydawanie zaświadczeń z akt pojazdów,
- wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na wpis kolejnego badania technicznego,
- wydanie wtórnika karty pojazdu, dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych,
- wpis adnotacji, ( hak, gaz, VAT, taxi, L, lub ich wykreślenie),
- zgłoszenie zmiany stanu faktycznego wymagającej zmian w dowodzie rejestracyjnym ( np. zmiana adresu, zmiany konstrukcyjne, zmiany rodzaju pojazdu),
- wydawanie uprawnień dla diagnostów ze stacji kontroli pojazdów,
- rejestracja czasowa pojazdów,
- rejestracja stała (pojazdów sprowadzonych z zagranicy, nowych, zarejestrowanych na terytorium kraju)
można załatwić za pośrednictwem poczty, wysyłając oryginały wniosków z kompletem wymaganych dokumentów (również tablicami rejestracyjnymi – gdy jest to wymagane przepisami) oraz dowodem uiszczenia właściwej opłaty (opłaty skarbowe za np. pełnomocnictwo, zaświadczenie należy wnosić na konto: PKO Bank Polski S.A. 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065, opłaty za rejestrację, wydawanie wtórników dokumentów na konto: 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045) na adres Urzędu Miasta Gdyni.
Wykaz wymaganych dokumentów znajduje się na stronie Urzędu Miasta Gdyni pod hasłem: sprawy do załatwienia Referatu Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, szczegółowe informacje można również uzyskać pod numerami telefonów: 58 668-87-35, 58 668-87-36, 58 668-87-37, 58 668-87-38.
Po realizacji wniosku przez tutejszy organ – oryginały dokumentów zostaną odesłane na wskazany przez interesanta adres. Odbiór dowodu rejestracyjnego stałego jest możliwy, po przesłaniu przez właściciela/właścicieli pisemnej prośby (w której wskażą adres właściwy do odesłania dowodu rejestracyjnego) wraz z załączonym pozwoleniem czasowym, czyli tymczasowym dowodem rejestracyjnym, kserokopią polisy OC.
Jednocześnie informujemy, iż na dzień odbioru dowodu rejestracyjnego musi być ważne okresowe badanie techniczne. W odpowiedzi zostanie odesłany dowód rejestracyjny stały, karta pojazdu oraz decyzja o rejestracji stałej.
Przypominamy, że w trakcie kontroli drogowej kierowca nie ma obowiązku okazywania policjantom dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz polisy OC.
Sprawy z zakresu praw jazdy, takie jak:
- Wniosek o wydanie wtórnika prawa jazdy z uwagi na zmianę danych można złożyć za pośrednictwem poczty – oryginał wniosku, wydrukowany obustronnie, w pełni wypełniony, fotografia, potwierdzenie uiszczonej opłaty w wysokości 100,50zł, (nr konta: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045), oryginał prawa jazdy. Prawo jazdy po otrzymaniu z PWPW w Warszawie zostanie odesłane na wskazany adres za pośrednictwem poczty.
- Wniosek o wydanie wtórnika prawa jazdy z uwagi na utratę ważności można złożyć za pośrednictwem poczty – oryginał wniosku, wydrukowany obustronnie, w pełni wypełniony, fotografia, orzeczenie lekarskie – oryginał, potwierdzenie uiszczenia opłaty w wysokości 100,50zł, (nr konta: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045), oryginał prawa jazdy. Prawo jazdy po otrzymaniu z PWPW w Warszawie zostanie odesłane na wskazany adres za pośrednictwem poczty.
- Wniosek o wydanie wtórnika prawa jazdy z uwagi na wpis kwalifikacji zawodowej można złożyć za pośrednictwem poczty – oryginał wniosku, wydrukowany obustronnie, w pełni wypełniony, fotografia, orzeczenie lekarskie, orzeczenie psychologiczne, potwierdzenie odbycia kwalifikacji zawodowej, potwierdzenie uiszczenia opłaty w wysokości 100,50zł, (nr konta: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045), oryginał prawa jazdy. Prawo jazdy po otrzymaniu z PWPW w Warszawie zostanie odesłane na wskazany adres za pośrednictwem poczty.
- Wniosek o zwrot zatrzymanego prawa jazdy można złożyć za pośrednictwem poczty – oryginał wniosku, wydrukowany obustronnie, w pełni wypełniony, potwierdzenie uiszczenia opłaty ewidencyjnej w wysokości 0,50zł. (nr konta: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045). Zatrzymane prawo jazdy zostanie odesłane na wskazany adres za pośrednictwem poczty.
- Wniosek o przywrócenie uprawnienia można złożyć za pośrednictwem poczty – oryginał wniosku, wydrukowany obustronnie, w pełni wypełniony, potwierdzenie opłaty ewidencyjne w wysokości 0,50zł. (nr konta: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr 44 1440 1026 0000 0000 0033 5045). Zatrzymane prawo jazdy wraz z decyzją o przywróceniu uprawnień, zostanie odesłane na wskazany adres za pośrednictwem poczty.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
58 668 87 57, 58 668 87 43, 58 668 87 44 i 58 668 87 46.
Usługi online
1. Referat Dowodów Osobistych
- Uzyskaj dowód osobisty
- Uzyskaj dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego
- Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych
- Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy
- Sprawdź, czy dowód osobisty jest unieważniony lub zawieszony
- Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL
- Zgłoś lub cofnij zawieszenie swojego e-dowodu
- Zgłoś lub cofnij zawieszenie e-dowodu dziecka lub innej osoby
- Zgłoś utratę lub uszkodzenie swojego dowodu osobistego – unieważnij dowód
- Zgłoś utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego dziecka lub innej osoby – unieważnij dowód
- Zgłoś nieuprawnione wykorzystanie swoich danych osobowych (kradzież tożsamości) – unieważnij dowód
- Wydanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych
2. Referat Ewidencji Ludności i Meldunków
- Wymeldowanie z pobytu czasowego
- Wymeldowanie z pobytu stałego
- Zaświadczenie o liczbie osób zameldowanych w lokalu lub budynku
- Zaświadczenie o numerze PESEL
- Zaświadczenie o zameldowaniu lub wymeldowaniu
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Dopisanie do rejestru wyborców na wniosek wyborcy
3. Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:
- Wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców nauki jazdy
- Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców
- Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów
- Wydanie prawa jazdy
- Wyrejestrowanie pojazdu
- Zaświadczenie potwierdzające posiadanie uprawnień do kierowania pojazdem
- Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę
4. Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich i nadzoru nad działalnością stowarzyszeń: – zawiadomienie o zgromadzeniu ( e-mail).
5. Samodzielne stanowisko ds. zezwoleń na sprzedaż alkoholu
- Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim
- Zaświadczenie o dokonaniu opłaty za zezwolenie na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych
- Zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
6. Samodzielne stanowisko ds. licencji oraz zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego
- Likwidacja działalności dot. wykonywania krajowego transportu drogowego
- Wydanie, zmiana lub wtórnik licencji na transport drogowy: rzeczy, osób lub pośrednictwo przy przewozie rzeczy – spedycja
- Wydanie, zmiana lub wtórnik licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego taksówką osobową
- Wydanie, zmiana lub wtórnik zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne
- Wydanie, zmiana lub wtórnik zezwolenia na wykonywanie krajowego regularnego i regularnego specjalnego przewozu osób
- Zaświadczenia o posiadanych licencjach, zezwoleniach i świadectwach kwalifikacji dot. wykonywania transportu drogowego
Biuro ds. Dzielnic
Biuro ds. Dzielnic oraz Biura Rad Dzielnic, znajdujące się w każdej dzielnicy, od 12 marca 2020 r. do odwołania pracują zdalnie.
W związku z tym interesanci proszeni są o kontakt telefoniczny 58 662 48 82 lub mailowy dzielnice@gdynia.pl, telefony i emaile do pozostałych biur znajdują się na stronie BIP.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Charakter spraw konsumenckich nie wymaga osobistego kontaktu z pracownikami Biura, w większości spraw wystarczy kontakt telefoniczny bądź złożenie wniosku o pomoc prawną drogą elektroniczną.
Usługi online:
Biuro Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnością
Usługi online:
- Zgłoszenie przez osobę uprawnioną pomocy w załatwieniu sprawy w Urzędzie Miasta Gdyni
- Zgłoszenie przez osobę uprawnioną wybranej formy komunikowania się zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Biuro Rady Miasta
Radni pełnią dyżury telefoniczne lub mailowe, na stronie BIP dostępne są kontakty. Obecnie nie ma możliwości umówienia się na spotkanie z Radną/Radym na terenie UM.
Samodzielny Referat Energetyki
1. Dotacje ekologiczne na wymianę pieców i odnawialne źródła energii
Wnioski składać można elektronicznie lub przesłać wniosek pocztą tradycyjną.
Pomoc w wypełnianiu wniosków udzielana jest telefonicznie – 58 668 23 50.
2. Doradztwo energetyczne
Informacje na temat dostępnych w Polsce i naszej gminie źródeł finansowania dla osób prywatnych oraz sposobów wypełniania wniosków można uzyskać telefonicznie – 58 668 23 50.
Usługi online:
- Dofinansowanie modernizacji źródła ogrzewania
- Dofinansowanie zakupu i montażu odnawialnego źródła energii
Samodzielny Referat ds. Organizacji Pozarządowych
Porady z zakresu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego udzielane osobiście w punktach na terenie Gdyni zostają zawieszone do odwołania. Na chwilę obecną aktywne są dotychczasowe numery telefonów do poszczególnych punktów. Porady są świadczone za pośrednictwem środków komunikacji na odległość – telefonicznie i mailowo.
Usługi online:
- Gdyński Bank Danych o Organizacjach Pozarządowych
- Gdyński Inkubator Aktywności
- Konsultacje z rachunkowości dla organizacji pozarządowych
- Użytkowanie lokalu Urzędu Miasta w Gdyńskim Centrum Organizacji Pozarządowych
Wydział Architektoniczno-Budowlany
Obsługa osobista wyłącznie tych interesantów, których sprawa jest aktualnie rozpatrywana w wydziale na podstawie numeru sprawy.
Usługi online:
- Informacja o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
- Przeniesienie pozwolenia na budowę
- Udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych
- Wgląd do dokumentacji lub wydanie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem
- Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
- Wydanie decyzji o wejściu do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości
- Wydanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Wydanie zaświadczenia w sprawach pozostających w zakresie właściwości Wydziału Architektoniczno-Budowlanego
- Zaświadczenie o spełnianiu przez lokal warunków samodzielnego lokalu mieszkalnego lub o innym przeznaczeniu
- Zgłoszenie robót budowlanych
- Zgłoszenie rozbiórki
- Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych
- Zmiana decyzji o pozwoleniu na budowę
- Zmiana decyzji o warunkach zabudowy
- Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Wydział Dochodów
Usługi online:
- Odroczenie terminu płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
- Rozłożenie na raty płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
- Udzielenie ulgi w spłacie zaległości z tytułu niepodatkowych należności budżetowych
- Umorzenie w części lub w całości: zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, opłaty prolongacyjnej
- Deklaracja wysokości lub zmiany wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości osób prawnych
- Zgłoszenie nieruchomości lub zmian w posiadanych nieruchomościach dla celów podatku od nieruchomości osób fizycznych
- Deklaracja o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Deklaracja wysokości lub zmiany wysokości zobowiązania podatkowego w podatku leśnym od osób prawnych
- Deklaracja wysokości lub zmiany wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości osób prawnych
- Deklaracja wysokości lub zmiany wysokości zobowiązania podatkowego w podatku rolnym od osób prawnych
- Deklaracja wysokości lub zmian wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od środków transportowych
- Odroczenie terminu płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
- Rozłożenie na raty płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
- Umorzenie w części lub w całości: zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, opłaty prolongacyjnej
- Wydanie zaświadczenia w sprawach podatkowych
- Zgłoszenie nieruchomości lub zmian w posiadanych nieruchomościach dla celów podatku leśnego osób fizycznych
- Zgłoszenie nieruchomości lub zmian w posiadanych nieruchomościach dla celów podatku od nieruchomości osób fizycznych
- Zwrot opłaty skarbowej
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji
1. postępowania administracyjne prowadzone w Referacie nie wymagają osobistego stawiennictwa klienta w urzędzie, komunikacja w pełnym zakresie może odbywać się na piśmie (zgodnie z zasadami określonymi w k.p.a.);
2. prawo strony do zapoznania się z aktami sprawy może być realizowane w terminie późniejszym, w przypadku potrzeby wydłużenia wyznaczonego wcześniej terminu prosimy o informację telefoniczną: 668 89 33, 668 89 31, 668 81 56, 668 85 18.
Usługi online:
- Ustalenie numeru porządkowego
- Ustanowienie służebności gruntowej oraz służebności przesyłu na gruntach Skarbu Państwa
- Użyczenie nieruchomości
- Wykreślenie hipoteki
- Zgoda na czasowe zajęcie terenu gminy lub Skarbu Państwa
- Zgoda na trwałe zainwestowanie na gruncie gminy lub Skarbu Państwa
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
- Dzierżawa nieruchomości
- Odszkodowanie za drogi przejęte na rzecz gminy na podstawie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Odszkodowanie za wywłaszczoną nieruchomość
- Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości zajętych pod gminne i powiatowe drogi publiczne
- Sprzedaż bezprzetargowa nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego – grunt gminny
- Sprzedaż gruntu gminnego w trybie bezprzetargowym na rzecz dzierżawcy nieruchomości zabudowanej na podstawie pozwolenia na budowę
- Sprzedaż nieruchomości Gminy Miasta Gdyni w trybie bezprzetargowym w celu poprawy warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej
- Udzielenie ulgi w spłacie zaległości z tytułu niepodatkowych należności budżetowych
- Ustalenie numeru porządkowego
- Ustanowienie służebności gruntowej oraz służebności przesyłu na gruntach Skarbu Państwa
- Użyczenie nieruchomości
- Wykreślenie hipoteki
- Zgoda na czasowe zajęcie terenu gminy lub Skarbu Państwa
- Zgoda na trwałe zainwestowanie na gruncie gminy lub Skarbu Państwa
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
- Ustanowienie prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego garażem/sprzedaż garażu gminnego na rzecz najemcy
- Wykup komunalnych lokali mieszkalnych na rzecz ich najemców
- Zmiany umów najmu i użyczenia pomieszczeń użytkowych
- Dzierżawa/zmiana dzierżawcy gruntu gminnego zabudowanego garażem
- Najem i użyczenie pomieszczeń użytkowych
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- Obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego
- Podział nieruchomości
- Rozgraniczanie nieruchomości
- Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
- Wydawanie kopii map i dokumentów z zasobu geodezyjno-kartograficznego
- Zmiana danych ewidencji gruntów i budynków
Wydział Edukacji
1. Informacja dot. składania wniosków rekrutacyjnych do przedszkoli i szkół podstawowych, w których funkcjonują oddziały przedszkolne
Zgodnie z przyjętym harmonogramem do 16 marca (poniedziałek) do godziny 16.00 rodzice mogą składać wnioski rekrutacyjne.
Mając na względzie bezpieczeństwo wszystkich stron – rodziców i pracowników placówek, uproszczone zostały zasady obowiązujące dotychczas przy składaniu wniosków – placówka oświatowa ma możliwość wydrukowania wniosku i wprowadzenia dziecka do systemu rekrutacyjnego bez konieczności zrobienia tego osobiście przez rodzica w placówce pierwszego wyboru. Konieczny jest w tym celu kontakt telefoniczny między rodzicem a przedszkolem/szkołą.
2. W Referacie Organizacyjnym nie ma potrzeby załatwiania spraw on-line ze względu na terminowość spraw. Załatwianie spraw e-mailem na adres:
- a.szymerowska@gdynia.pl – wszystkie sprawy związane z organizacją szkolnictwa ponadpodstawowego, specjalnego, szkołą muzyczną oraz z placówkami tj. poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, szkolnym schroniskiem młodzieżowym
- iwona.malochleb@gdynia.pl – wszystkie sprawy związane z organizacją szkół podstawowych i zespołów szkolno – przedszkolnych, organizacja elektronicznej rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w szkołach, rekrutacją do szkół podstawowych
- m.sieminska@gdynia.pl – sprawy związane z użyczeniem, wynajmem pomieszczeń szkolnych, systemem informacji oświatowej
- m.debinska@gdynia.pl – sprawy związane z dowozem uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek, systemem informacji oświatowej,
- a.koriat-bartkowiak@gdynia.pl – sprawy związane z dofinansowaniem pracodawców kształcenia zawodowego młodocianych pracowników, kierowanie do ośrodków wychowawczych i socjoterapii,ewidencją szkół i placówek niepublicznych (min. rejestracja, wpisy i dokonywanie zmian we wpisach)
- e.koniuszewska@gdynia.pl – sprawy związane z rekrutacją do szkół ponadpodstawowych, informatorem do szkół ponadpodstawowych, pełnomocnictwami dla dyrektorów szkół i placówek
3. W sprawach związanych z realizacją projektów unijnych można się kontaktować bezpośrednio drogą mailową z pracownikami Wydziału Edukacji/Referatu Projektów Edukacyjnych:
- a.ziembinska-gumiela@gdynia.pl – projekt “Rozwój szkolnictwa zawodowego w Gdyni – ucz się, doświadczaj, pracuj”,
- a.grygiel-dorszewska@gdynia.pl – projekt “Laboratorium Edukacji Przyszłości”,
- a.sychowska@gdynia.pl – projekt “Gdyńskie turboprzedszkolaki”,
- a.pranga@gdynia.pl – projekt “Zdolni z Pomorza – Gdynia”,
- m.burkiewicz@gdynia.pl – projekt “Rozwój szkolnictwa zawodowego w Gdyni – budowa, przebudowa i rozbudowa szkół zawodowych i wyposażenie”,
- j.giez@gdynia.pl oraz m.burkiewicz@gdynia.pl – w sprawach przetargów prowadzonych w ramach wymienionych wyżej projektów,
- k.nowicka@gdynia.pl oraz a.grygiel-dorszewska@gdynia.pl – w sprawach konkursów dla organizacji pozarządowych, szkoły otwartej, programów profilaktycznych, konkursów międzyszkolnych.
Pracownicy są dostępni mailowo (praca zdalna).
4. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i Pracownicza KasA Zapomogowo-Pożyczkowa przy Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gdyni – nie ma możliwości załatwiania spraw on-line.
Wnioski na wczasy pod gruszę, zapomogi, pożyczki itp. mogą być składane za pośrednictwem poczty lub osobiście w terminach późniejszych. Termin składania wniosków zostanie wydłużony w zależności od czasu trwania obecnego stanu.
5. Rozliczania dotacji placówek niepublicznych
Stosowną dokumentację proszę przekazywać (skany) na adres m.skora@gdynia.pl z opcją późniejszego złożenia oryginału dokumentów.
Usługi online:
- Częściowa rekompensata kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego do szkoły znajdującej się poza terenem administracyjnym Gdyni
- Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
- Pomoc materialna o charakterze socjalnym dla uczniów, wychowanków i słuchaczy zamieszkałych na terenie Gdyni
- Postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego
- Praktyka zawodowa dla studentów
- Praktyka zawodowa dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
- Przyznanie Stypendium Miasta Gdyni dla uczniów i studentów wyróżniających się w nauce, a także w działalności twórczej lub społecznej
- Skierowanie uczennicy/ucznia do kształcenia specjalnego
- Wpis do ewidencji szkół/placówek niepublicznych Miasta Gdyni
Wydział Inwestycji
Usługi online:
Wydział Kadr i Szkoleń
Usługi online:
Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
Usługi online:
- Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu niebędącego obiektem hotelarskim
- Wydanie materiałów promocyjnych
- Wyrażenie zgody na wykorzystanie herbu/logo miasta Gdyni
Wydział Kultury
Wszystkim interesantom i organizacjom współpracującym zalecamy kontakt telefoniczny lub elektroniczny z sekretariatem Wydziału: wydz.kultury@gdynia.pl, tel. 58 527 49 06.
Usługi online:
Wydział Ochrony Dziedzictwa
Usługi online:
- Dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie Gdyni
- Pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, a także innych działań przy zabytku i na terenie wpisanym do rejestru zabytków lub w otoczeniu zabytku
Wydział Organizacyjny
Wszystkie sprawy kierowane do Wydziału Organizacyjnego mogą być przyjmowane i załatwiane w sposób elektroniczny.
Usługi online:
- Udostępnianie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym
- Zgłoszenie skarg/wniosków i petycji skierowanych do Prezydenta Miasta Gdyni i wiceprezydentów
- Wydanie kopii dokumentacji osobowo-płacowej dla celów emerytalno-rentowych byłym pracownikom zlikwidowanych przedsiębiorstw i byłym pracownikom UM
Wydział Polityki Gospodarczej
W Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości – codziennie pod numerami telefonów 668 20 10 oraz 668 20 11 w godz. od 8.00-16.00 udzielana jest telefoniczna informacja dla klientów GCWP/ przedsiebiorców.
1. W dziale – Obsługa Przedsiębiorców CEIDG sprawy polegające na bezpośredniej obsłudze systemu teleinformatycznego CEIDG odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami. Klient ma możliwość dokonywania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tj. przy pomocy profilu zaufanego czy podpisu kwalifikowanego), jak również za pomocą Poczty Polskiej. Należy mieć jednak na uwadze, że wniosek CEIDG-1 wysłany listem poleconym powinien być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza.
Możliwości uzyskania profilu zaufanego w łatwy sposób bez wychodzenia z domu tj. przez zalogowanie się na swoje konto bankowe jest w obecnej chwili najbezpieczniejszym i najszybszym sposobem załatwienia sprawy.
Procedura wydawania zaświadczeń odbywa się jedynie za pomocą Poczty Polskiej zgodnie z informacją w karcie usług.
Informacje dla uczestników projektu:
– formularze zgłoszeniowe i regulaminy dostępne są (także w wersji edytowalnej) na stronie internetowej,
– wypełniony formularz można przesłać pocztą tradycyjną. Rozmowa rekrutacyjna może odbywać się przez telefon. CV i/lub umowę o pracę (lub inną równoważną) można przesyłać na maila projektzit@gdynia.pl,
– umowa uczestnictwa w projekcie – może zostać wysłana pocztą i odesłana przez Uczestnika.
2. Aktywizacja zawodowa – środki PFRON
Wszystkie procedury związane z ubieganiem sie o środki PFRON można konsultować drogą e-mailową, a składać wnioski za pośrednictwem poczty.
Wszystkie niezbędne informacje dot. zadań Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości znajdują się na stronie internetowej www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl.
3. Sprawy związane z działalnością gospodarczą można załatwiać drogą elektroniczną poprzez strony:
4. W pozostałych sprawach będących w kompetencjach Wydziału informacje udzielane są drogą mailową:
- Obsługa Inwestora: j.patyk@gdynia.pl
- Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych: i.ziolkowska@gdynia.pl , i.kargul@gdynia.pl
- Promocja gospodarcza: m.urban@gdynia.pl, m.antkowiak@gdynia.pl, k.szymaszek@gdynia.pl
- Projekt „30+ NA START”: projektzit@gdynia.pl, j.nowicka@gdynia.pl, k.nowik@gdynia.pl
- Informacja o źródłach finansowania działalności gospodarczej: m.grzeszczak@gdynia.pl
Zapraszamy również do korzystania z informacji zamieszczonych na stronie www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl oraz kontaktu mailowego: a.kukielko@gdynia.pl.
Usługi online:
- Wydawanie duplikatów (zaświadczeń o wpisie do ewidencji/decyzji o wykreśleniu wpisu)
- Zwrot kosztów szkoleń organizowanych przez pracodawcę dla osób niepełnosprawnych
- Załóż profil zaufany
Wydział Spraw Społecznych
1. Świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny i 500+
Wnioski o wszystkie świadczenia można składać przez portal emp@tia oraz ePUAP, dodatkowo świadczenie wychowawcze 500+ przez banki. Wnioski można też przesłać pocztą.
Na rozpatrzenie wniosków zgodnie z KPA jest 30 dni, przy konieczności dodatkowych wyjaśnień 60 dni. Jeśli będą potrzebne dodatkowe wyjaśnienia lub dostarczenie brakujących dokumentów zgodnie ze wszystkimi ustawami o świadczeniach wydział wzywa obecnie na 30 dni z zaznaczeniem, że dokumenty można dostarczyć w formie skanów mailem lub kopie pocztą, natomiast wyjaśnienia można składać telefonicznie lub mailowo.
W wyjątkowych tylko sytuacjach, gdy sprawa nie obędzie się bez osobistego stawiennictwa, interesant przyjedzie do siedziby po wcześniejszym umówieniu terminu z konkretnym pracownikiem.
2. Dodatki mieszkaniowe
Wnioski można przysyłać pocztą. Na rozpatrzenie wniosków zgodnie z KPA jest 30 dni, przy konieczności dodatkowych wyjaśnień 60 dni. Jeśli będą potrzebne dodatkowe wyjaśnienia lub dostarczenie brakujących dokumentów można je dostarczyć w formie skanów mailem lub kopie pocztą, natomiast wyjaśnienia można składać telefonicznie lub mailowo.
W wyjątkowych tylko sytuacjach, gdy sprawa nie obędzie się bez osobistego stawiennictwa, interesant przyjedzie do siedziby po wcześniejszym umówieniu terminu z konkretnym pracownikiem.
3. Wnioski o najem mieszkania
Wnioski oraz dodatkowe dokumenty można przysyłać pocztą lub mailem.
Nie ma terminu na rozpatrzenie wniosku.
4. Dodatkowe informacje:
– mail wydziału: wydz.spraw_spolecznych@gdynia.pl
– telefon wydziału: 58 668 85 58, 58 668 85 75
– w przypadku pisemnych wezwań są tam zawarte dane kontaktowe do konkretnego pracownika prowadzącego sprawę
– świadczenia są przyznawane od daty złożenia wniosku, więc nawet późniejsze jego rozpatrzenie nie spowoduje utraty świadczeń
Usługi online:
- Ustalenie prawa do lokalu socjalnego lub lokalu na czas nieoznaczony
- Uzyskanie tytułu prawnego po wyprowadzeniu się dotychczasowego najemcy
- Uzyskanie tytułu prawnego po zgonie najemcy
- Uzyskanie tytułu prawnego w ramach poszerzenia powierzchni
- Zamiana mieszkania
- Skorzystaj z programu Rodzina 500+
- Skorzystaj z programu „Dobry Start”
- Uzyskaj Kartę Dużej Rodziny
Wydział Środowiska
1. W zakresie postępowania z odpadami komunalnymi korespondencję należy kierować na adres wyrzucamto@gdynia.pl lub dzwonić pod nr 58 77 22 od 501 do 507,
2. W pozostałym zakresie korespondencję należy kierować na adres wydz.srodowiska@gdynia.pl lub dzwonić pod nr 58 668 84 80 lub wysłać faxem 58 668 84 70.
Usługi online:
- Zezwolenie/zmiana zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- Dofinansowanie utylizacji odpadów zawierających azbest
- Dotacja na likwidację zbiorników bezodpływowych i przyłączenie do miejskiej kanalizacji sanitarnej
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
- Eksploatacja instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza nie wymaga pozwolenia
- Pozwolenie wodnoprawne
- Przyjęcie zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga uzyskania pozwolenia
- Rejestracja sprzętu pływającego do amatorskiego połowu ryb na wodach śródlądowych
- Udostępnienie części nieruchomości gminnych w celu ustawienia pojemników do selektywnego zbierania odpadów lub/i w celu realizacji osłony śmietnikowej
- Udostępnienie części nieruchomości gminnych w celu utwardzenia powierzchni dla ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów dla mieszkańców budynków wydzielonych po ich obrysie
- Wydanie lub wymiana kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego
- Zezwolenie/zmiana zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- Zezwolenie na usunięcie lub przesadzanie drzew lub krzewów
- Zezwolenie na zbieranie odpadów
- Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych
- Rejestracja psów z terenu gminy Gdynia, które ukończyły 2 miesiące życia
- Rejestracja zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej
- Wydanie zgody na posiadanie psów należących do ras uznanych za agresywne
Urząd Stanu Cywilnego
Wnioski w sprawie odpisów aktów oraz zaświadczeń o stanie cywilnym można przesyłać listownie lub przez ePUAP.
Usługi online:
- Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
- Odtworzenie treści aktu małżeństwa
- Odtworzenie treści aktu urodzenia
- Odtworzenie treści aktu zgonu
- Skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa
- Sprostowanie, uzupełnienie aktu stanu cywilnego
- Transkrypcja zagranicznego dokumentu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
- Wpisanie wyroku rozwodowego orzeczonego za granicą w krajach UE
- Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
- Zgłoś urodzenie dziecka
Sprawy ogólne
Zarząd Dróg i Zieleni
Dział Inżynierii Transportu
Bieżące warunki ruchu i awarie sygnalizacji można zgłaszać: 58 762 26 00 lub mailowo: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Sprawy dot. urządzeń sterowania ruchem drogowym oraz systemu TRISTAR: 58 762 26 00 lub mailowo: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Referat Windykacji
Istnieje możliwość wydłużenia terminu (nawet do 2-3 miesięcy) składania zarzutów lub reklamacji w referacie windykacji. Wprawdzie termin na złożenie zarzutu w postępowaniu egzekucyjnym wynosi 7 dni od dnia doręczenia tytułu wykonawczego, to jeżeli zobowiązany nie dochował terminu z przyczyn obiektywnych, a odwołanie jest zasadne, to sprawę należy załatwić w innym trybie przewidzianym przez ustawę bez szkody dla zobowiązanego.
Mailowo można składać wnioski o udzielenie informacji publicznej lub w innych sprawach, niedotyczących konkretnego postępowania windykacyjnego.
Referat Ewidencji Dróg i Obiektów Inżynierskich
Termin rozpatrzenia podania o zaświadczenie „o dostępie do drogi publicznej” może wydłużyć się do 10 dni. Wszystkie zaświadczenia będą wysyłane tradycyjną pocztą lub dodatkowo e- mailem, jeśli zostanie podany.
Referat Utrzymania Dróg i Obiektów Inżynierskich
Na bieżąco będą realizowane wnioski, zgłoszenia mieszkańców z zakresu stanu technicznego dróg tj. zgłoszenia o usterkach, nieprawidłowościach związanych ze stanem technicznym dróg. Nie będą realizowane pisma wymagające wizji wielobranżowych w terenie.
Referat Organizacji Ruchu
Wnioski dot. zmiany organizacji ruchu oraz projekty organizacji ruchu w wersji pdf. należy wysyłać mailowo na: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Termin odpowiedzi na sprawy dot. zarządzania ruchem trwa obecnie ok. 1 miesiąca. Termin ten może ulec wydłużeniu.
Referat Oznakowania
Zgłoszenia dotyczące uszkodzeń oznakowania prosimy przekazywać drogą mailową na: sekretariat@zdiz.gdynia.pl, telefoniczną: 58 761 20 45 lub przez aplikację Asystent Mieszkańca.
Projekty czasowej organizacji ruchu, wnioski i dokumentację związaną z decyzjami administracyjnymi dotyczącymi wykorzystania dróg w sposób szczególny oraz z organizowaniem na drogach publicznych uroczystości religijnych należy przesyłać pocztą na adres: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 81- 364 Gdynia. Dla przyśpieszenia sprawy elektroniczną wersję dokumentacji można dodatkowo przesłać na adres: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Czwartkowe posiedzenia Komisji ds. Tymczasowej Organizacji Ruchu i Zajęcia Pasa Drogowego zostają zawieszone do odwołania.
Wnioski (obowiązujący wzór do pobrania ze strony zdiz.gdynia.pl) kierowane na Komisję będą rozpatrywane drogą mailową. Wytyczne w sprawie wniosków nadal wydawane będą w czwartki.
Wnioski, które mają być rozpatrzone w danym tygodniu, należy przesłać do czwartku do godziny 10.00 na adres: t.waszkielis@zdiz.gdynia.pl lub a.lesinski@zdiz.gdynia.pl z kopią do wiadomości na adres sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Wnioski przesłane po wyznaczonym terminie rozpatrywane będą w następnym tygodniu.
Referat Zajęć Pasa Drogowego
Wnioski dot. zezwoleń na zajęcie pasa drogowego załatwianych decyzją administracyjną należy wysłać pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną opatrzone podpisem zaufanym. Pozostałe sprawy można kierować pocztą tradycyjną lub mailem.
W przypadku szczegółowych pytań zaleca się kontakt telefoniczny:
- 58 764 40 41– zajęcia pasa drogowego,
- 58 764 40 40 – zwolnienia pasa, zgody na wjazd i odbiory,
- 58 764 40 26 – zajęcia pasa drogowego – ogródki gastronomiczne, handel, reklamy, uzgodnienia przejazdów ponadnormatywnych.
KPA w art. 189f daje możliwość odstąpienia od wymierzenia kary administracyjnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia.
Składanie wniosków o odszkodowania może odbywać się mailowo na adres: sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Wnioski złożone elektronicznie są niezwłocznie przesyłane przez sekretariat na adres e-mail ubezpieczyciela, a tam wdrożona jest stosowna procedura likwidacji szkody.
Nie ma możliwości zmian terminów dot. odszkodowań, gdyż wynikają one wprost z przepisów prawa, ale przy likwidacji szkód, nie obowiązują żadne kary za np. nieterminowe złożenie wniosku o odszkodowanie.
Referat Planowania i Standaryzacji LIZUD
Za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@zdiz.gdynia.pl lub drogą telefoniczną 58 761 20 00 przyjmowane są zgłoszenia dotyczące:
– utrzymania czystości jezdni dróg (odśnieżanie, likwidacja śliskości, zamiatanie itp.)
– usuwania z nawierzchni jezdni odpadów stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego np. zanieczyszczeń powstałych w wyniku kolizji drogowych, rozsypania przewożonych przez użytkowników dróg ładunków, a w szczególności: żwiru, piasku, cementu, tłucznia itp.
Referat Zieleni i Estetyzacji Miasta
Usługi w zakresie utrzymania czystości terenu miasta i pielęgnacji zieleni miejskiej można zgłaszać telefonicznie (bezpośrednio do sekretariatu ZDiZ 58 761 20 00 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
Zgłoszenia mieszkańców dot.:
– zagrożenia bezpieczeństwa użytkowników dróg (np. powalone drzewa) – termin realizacji – niezwłocznie
– miejsc zanieczyszczonych odpadami – wydłużony termin realizacji – ok. 4 tyg.
– usunięcia padłej zwierzyny z terenów gminnych – termin realizacji – niezwłocznie,
– wnioski w sprawach porządkowych związanych z utrzymaniem terenów gminnych – wydłużony termin rozpatrzenia wniosku – ok. 4 tyg.
Strefa Płatnego Parkowania
Mieszkańcy mogą zrealizować on-line:
– zakup przez sklep internetowy abonamentu typu O, przedłużenie abonamentu typu M i N
– reklamacje i odwołania w formie elektronicznej na adres: spp@zdiz.gdynia.pl.