Co zmieniło się w polskiej szkole w okresie od kwietnia do października 2020? Jakie wsparcie otrzymali nauczyciele, jakie kompetencje zdobyli, jak poradził sobie w ich opinii system edukacji i odpowiednie urzędy?
Czy udało się rozwiązać problemy związane ze sprzętem i brakiem internetu? Czy uczenie zdalne przestało zajmować tyle czasu, a metody oceniania stały się bardziej adekwatne? Jakich narzędzi i materiałów nauczyciele używali, a czego im brakowało? Podczas wykładu dowiemy się o wynikach badania przeprowadzonego przez Fundację Centrum Cyfrowe. Wśród ponad 700 respondentów znaleźli się nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz branżowych.
Aleksandra Czetwertyńska – z wykształcenia polonistka, zawodowo od lat związana z edukacją i środowiskiem NGO. Koordynowała m. in. projekty edukacji filmowej (Filmoteka Szkolna. Akcja!), czytelniczej (Miłosz OdNowa), kulturalnej (Sztuka Zaangażowania). W Fundacji Centrum Cyfrowe kieruje zespołem Otwartej Edukacji i prowadzi Spółdzielnię Otwartej Edukacji „SpołEd”, która zajmuje się zachęcaniem do otwartości szkół i bibliotek. Prowadzi warsztaty i szkolenia z tworzenia otwartych zasobów i wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole. Członkini Prezydium Koalicji Otwartej Edukacji. Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Wydarzenie realizowane jest w ramach cyklu ŻYCIE W TRAKCIE I PO PANDEMII – w jaki sposób miasto może wychodzić z inicjatywami na zmieniające się warunki życia w mieście w trakcie i po pandemii?
Zapraszamy do wysłuchania wykładu online 14 kwietnia (środa) o godzinie 17:30, a także zadawania pytań i komentowania. Link: https://us02web.zoom.us/j/84267982520
Jednocześnie transmisja na żywo odbywać się będzie na fanpage’u UrbanLab Gdynia.
Spotkanie odbędzie się w ramach zadania „Adaptacja Koncepcji UrbanLab w Gdyni” w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności.