Choć spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście nie może jeszcze oficjalnie pochwalić się wyremontowaną stacją Gdynia Leszczynki, bo wciąż trwają odbiory, to mieszkańcy już korzystają z nowej infrastruktury.
Po dwóch latach i czterech miesiącach od rozpisania przez spółkę PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przetargu na modernizację stacji SKM Gdynia Leszczynki, przystanek ten wygląda zgoła inaczej niż w 2021 roku. Nic dziwnego – stara, prawie 50-letnia stacja została wyburzona i zbudowana od nowa. Remont utrudniał życie mieszkańcom – jesienią ub. r. stacja była przez ponad miesiąc zamknięta, podobnie jak i tunel pod torami. Warto jednak było czekać, by dziś cieszyć się z nowoczesnego przystanku, uzbrojonego w wygodną i funkcjonalną infrastrukturę oraz małą architekturę, choć ze względu na trwające wciąż odbiory, SKM nie chwali się jeszcze zakończeniem remontu.
Ze stacji zniknęła archaiczna, krótka wiata i popękany, rdzawy peron, wymieniono torowisko. Do tunelu pod torami prowadzi nawiązujące architekturą do brutalizmu wejście z modnego, nagiego betonu. Na peron można dostać się windą, a na nim schronić przed śnieżycą lub zlewą nie tylko pod długą na 193 metry wiatą, ale i za przeszklonymi wiatrołapami. Całości dopełniają ławki, kosze, tablice informacyjne, elementy informacyjne dla osób niewidomych i słabowidzących, ścieżki prowadzące, pola uwagi, pasy ostrzegawcze, oznakowanie strefy zagrożenia i oznakowanie schodów w obrębie peronu i dojść na przystanek.
Inwestycja została realizowana w ramach projektu „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”.
Oprac. Marek Lutowski