Jak działają reklamy w wyszukiwarce google?

0
486

Google Ads (kiedyś Google Adwords), to system reklamowy firmy Google umożliwiający wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficzne (banerowe) w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w portalu YouTube.

Podstawową formą Adsów jest reklama tekstowa, która może być wyświetlana pod lub nad wynikami wyszukiwania. – Pierwszym efektem wpisania interesującej nas frazy w okno wyszukiwarki są darmowe linki do witryn zawierających treści bezpośrednio związane z tym, czego użytkownik poszukuje. Im bardziej witryna pasuje do hasła wyszukiwania, tym wyżej link pojawi się na liście. – tłumaczy Paweł Musiał, z firmy ESENCJA | kreatorzy reklamy. – Z kolei reklamowane za pomocą Ads strony mogą się wyświetlać u góry lub u dołu strony wyników wyszukiwania, obok etykiety „Reklamy” lub pod nią. Kolejność reklam w wynikach wyszukiwania jest określana głównie na podstawie tego, jak istotne i przydatne są one w odniesieniu do tematu wyszukiwania i kilku innych czynników. – dodaje.

Najważniejszą częścią reklamy Ads są trzy nagłówki, które przeczytają zainteresowani oraz opis oraz oczywiście adresu strony docelowej. Na smartfonach pojawia się także funkcja bezpośredniego połączenia telefonicznego. Taką reklamę tworzy się w oparciu o istotne dla twórcy słowa kluczowe, po których reklamodawcy chcą być wyszukiwani

Inną formą promocji są ogłoszenia w sieci partnerskiej Google. Zazwyczaj oprócz tekstu zawierają jakąś grafikę i wyświetlają się na stronach, które dodały się do witryn partnerskich Google. Kolejny rodzaj reklam to tak zwane PLA. To prezentowanie produktów na pewnego rodzaju wirtualne półce sklepowej. Takie artykuły pojawiają się w postaci grafiki przy wynikach wyszukiwania i nie wymagają od twórców określania słów kluczowych. Google samo dobiera, przy okazji jakich wyszukiwań powinna wyświetlić się reklamę na podstawie zawartość strony.

Reklamy w YouTube to te “drażniące” filmiki, pojawiające się w każdy możliwym momencie oglądania produkcji w tej aplikacji. Są one bardziej wymagające dla twórców, dlatego często wyświetlają się tylko banery graficzne.

Płatność tylko za wyniki

Reklamodawcy sami decydują ile chcą wydać. Do podstawowych rozliczeń reklam Google Ads zalicza się model CPC (cost per click), w którym reklamodawca płaci tylko w przypadku, gdy użytkownik kliknie w reklamę i tym samym przejdzie na jego stronę docelową. Innym, często używanym modelem rozliczeń jest CPV (cost per view) płatność za każde obejrzenie reklamy, które ma zastosowanie dla reklam wideo oraz CPM (cost per mile) czyli płatność za tysiąc wyświetleń, stosowana w reklamach zasięgowych i wizerunkowych.

W kampaniach Ads istnieje możliwość bieżącego edytowania reklam i dostosowywania budżetu aż do osiągnięcia pożądanych wyników. Dozwolone jest kierowanie reklamy na konkretne kraje, regiony czy miasta. Nie ma wymogu minimalnych wydatków ani określonego czasu kampaniiGoogle Ads pozwala korzystać z zalet reklamy online – wyświetlać reklamy właściwym osobom we właściwym miejscu i czasie. – podsumowuje Paweł Musiał z ESENCJA | kreatorzy reklamy.

Oprac. Marek Lutowski