Do 31 marca miasto czeka na oferty od firm zainteresowanych przebudowaniem ulicy Starowiejskiej oraz fragmentu ulicy Abrahama.
Ruszył przetarg, a przyszły wykonawca będzie opierał się na gotowym projekcie. Przypomnijmy, że priorytetem będzie uspokojenie ruchu samochodowego i podniesienie bezpieczeństwa pieszych oraz rowerzystów.
Ogłoszono postępowanie przetargowe, które dotyczy przebudowy ul. Starowiejskiej oraz remont ul. Abrahama na odcinku od skrzyżowania z ul. Starowiejską do skrzyżowania z ul. 10 Lutego w Gdyni.
To jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w Gdyni w ostatnim czasie – mowa w końcu o jednej z symbolicznych dróg Śródmieścia, charakterystycznym trakcie prowadzącym od dworca kolejowego aż do ulicy Świętojańskiej. Dzięki planowanej przebudowie Starowiejska zmieni swoje oblicze i stanie się bardziej przyjazna mieszkańcom, a razem z nią – kolejny fragment wspomnianej ul. Abrahama.
Przyszły wykonawca będzie opierał się na gotowym projekcie, którym dysponuje miasto. Całe zadanie będzie częścią cyklu zmian wchodzących w program „KLIMATycznego Centrum Gdyni”.
Co się zmieni? Rozwiązania projektowe przede wszystkim wprowadzają poprawę warunków dla ruchu pieszego – uwzględniając też potrzeby ruchu kołowego i rowerowego. Istotne będzie uspokojenie ruchu, które zapewni wprowadzenie na przebudowywanym odcinku strefy prędkości do 20 kilometrów na godzinę. Uwzględniono nasadzenia nowej zieleni czy nową małą architekturę.
Pojawią się też wyniesione skrzyżowania – na skrzyżowaniu ulic Starowiejskiej i 3 Maja oraz na skrzyżowaniu ulic Starowiejskiej i Władysława IV. Planowane są także tzw. przewężenia na wjazdach w ulice. Wszystko po to, żeby zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich osób będących uczestnikami ruchu. Projekt uwzględnia też rozdzielenie kierunków ruchu ogólnego i kontrruchu dla rowerów na wszystkich wjazdach i wyjazdach. Same trasy rowerowe będą dwukierunkowe, na istniejących nawierzchniach jezdni, połączone z istniejącymi odcinkami dróg rowerowych.
Odcinek ul. Starowiejskiej od strony Dworca PKP Gdynia Główna i pomnika Gdynian Wysiedlonych zostanie docelowo wyłączony dla ruchu kołowego – dostęp zachowają jedynie służby i mieszkańcy.
Oprac. Mateusz Kalinowski