Miejskie Hale Targowe w Gdyni to kultowe miejsce na mapie miasta. Mieszkańcy uwielbiają robić tutaj zakupy, często odwiedzając swoich ulubionych, sprawdzonych kupców.
W ten sposób powstają wyjątkowe relacje, które jest w stanie wychwycić tylko baczny obserwator. Do takiego spojrzenia na zakupy w Halach zachęca Agencja Rozwoju Gdyni, która po raz kolejny ogłosiła konkurs fotograficzny poświęcony życiu tego miejsca.
Konkurs „Zakupy z ludzką twarzą w Halach Targowych w Gdyni”, bo tak brzmi jego pełna nazwa, ma na celu w kreatywny sposób przedstawić handel, zakupy w bliskiej relacji z kupcem, a także same postacie sprzedających. Pasjonuje cie robienie zdjęć? A może sam często odwiedzasz Hale Targowe? Weź udział w zabawie. Każdy uczestnik ma szansę zdobyć atrakcyjne nagrody.
Tegoroczna edycja, podobnie jak i poprzednie, da szanse zaskoczenia jury aż w trzech kategoriach konkursowych.
„Jesień pełna smaków” odwołuje się zarówno do produktów sezonowych, sprzedawanych na straganach, ale także do silnie zakorzenionego regionalizmu kupców z Hal. To właśnie tu dostaniemy dary okolicznych lasów, prawdziwie kaszubskie miody, wędliny czy wreszcie – bałtyckie ryby. W tej kategorii jury zwracać będzie właśnie uwagę na typowo jesienne produkty, grzyby i owoce zbierane w lesie oraz produkty rzemieślnicze, oparte o tradycyjne receptury z regionu Pomorza.
Druga kategoria nosi tytuł „Zakupy z uśmiechem”. Powinny znaleźć się w niej uwiecznione w kadrach momenty kontaktu człowieka z człowiekiem, kupca z klientem, podkreślające wartość emocjonalną momentu zakupu, rozmów z kupcami.
Z kolei „Fotoreportaż z wydarzenia na halach” to kategoria, w której jury oceniać będzie fotografie dokumentujące wydarzenia i imprezy kulturalne organizowane w przestrzeni obiektu.
Zainteresowani udziałem w zabawie mogą nadsyłać zdjęcia do 23 października 2020 roku. Regulamin konkursu oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie Agencji Rozwoju Gdyni – www.arg.gdynia.pl.
Oprac. Amelia Bielska